>> Toimintasuunnitelma >> Toimintakertomus >>
Toimintakertomus
Tällä sivulla julkaistaan yhdistyksen toimintakertomus edeltävältä toimintavuodelta.
Uudempi toimintakertomus julkaistaan sen jälkeen, kun se on käsitelty yhdsityksen sääntömääräisessä kevätkokouksessa.
Toimintakertomus, sekä joitakin aiemmin julkaistuja toimintakertomuksia on ladattavissa Asiakirjat ja lomakkeet -sivultamme>
Pidätämme oikeudet muutoksiin.
Sivu päivitetty: 15.05.2026
--------------------------------------------
Yhdistyksen toimintakertomus vuodelta 2025
1. Yleistä
- Yhdistyksen toiminnan tarkoituksena on diabeteksen hoidon parantamiseen tähtäävä informaatio ja toiminta. Tavoitteena on omahoidon tukeminen, vertaistuki-, tiedotus- ja neuvontatoiminta. Kulunut vuosi oli yhdistyksen 67. toimintavuosi
- Yhdistyksen alueeseen kuuluu Savonlinna, (Kerimäki, Punkaharju, Savonranta), Enonkoski ja Rantasalmi
- Yhdistys on jäsenenä Suomen Diabetesliitto ry:ssä ja Savonlinnan Seudun Kolomonen ry:ssä. Lisäksi yhdistys on rekisteröitynyt Lähellä.fi-palveluun osana Eloisan palvelutarjotinta
- Yhdistyksessämme oli 31.12.2025 tilanteen mukaan:
- varsinaisia jäseniä 363 henkilöä (*392)
- diabeetikkolapsia 2 henkilöä (*6)
- kannatusjäseniä 0 henkilöä (*0)k
- jäsenyyden päättäneitä jäseniä 12 henkilöitä (*30, ei luettu mukaan listaukseen)
- Savonlinnalaisia jäseniä yhteensä 303 henkilöä, 83,47% (*321, osuus 81,89%)
- muualla Suomessa asuvat jäsenet 60 henkilöä, 16,53% (* 71 henkilöä, osuus 18,11 %)
*31.12.2024, muutokset selittyvät luonnollisella poistumisella, jäsenyyden päättymisellä, että toisiin jäsenyhdistyksiin siirtymisellä
2. Yhdistyksen hallitus
Vuonna 2025 yhdistyksen asioita hoiti 30.10.2024 sääntömääräisessä syyskokouksessa valittu hallitus. Hallituksen toimintakausi on kalenterivuosi (01.01. - 31.12.). Hallitus ja puheenjohtaja seuraavalle kaudelle valitaan aina syyskokouksessa:
- Juha-Pekka Willman, puheenjohtaja
- Ossi Blomerus, sihteeri ja tarvittaessa varapuheenjohtaja
- Lahja Pesonen, jäsen
- Tytti Karjalainen, jäsen
- Juha Mikkonen, uusi, jäsen
- Yhdistyksen vanhojen sääntöjen mukaan, hallitukseen valitaan puheenjohtajan lisäksi 4-8 jäsentä, varajäseniä ei valita
- Yhdistyksen uusien sääntöjen mukaan, hallitukseen valitaan puheenjohtajan lisäksi 2 - 8 jäsentä, varajäseniä ei valita, kts. kohta 2.1. Yhdistyksen sääntömuutos, s. 2
2.1. Yhdistyksen sääntömuutos
Diabetesliitto ry julkaisi vuoden 2024 syyspuolella jäsenyhdistyksille tarkistetut ja päivitetyt uudet säännöt. Sääntöjä ei keretty käsitellä yhdistyksen syyskokouksessa 2024 ja niiden käsittely, että hyväksyminen siirtyi vuoden 2025 puolelle. Säännöt käsiteltiin 05.05. pidetyssä yhdistyksen hallituksen kokouksessa, ja ne hyväksyttiin 20.05. pidetyssä kevätkokouksessa
Uudet säännöt ilmoitettiin Patentti- ja rekisterihallintoon (PRH) 20.05., ja säännöt tulivat virallisiksi yhdistyksen säännöiksi 11.06.2025 alkaen
Uudet, päivitetyt säännöt ovat luettavissa ja ladattavissa yhdistyksen kotisivulla
2.2. Yhdistyksen muut toiminnot
- yhdistyksen taloushallinto on ostettu ostopalveluna Savonlinnan Seudun Kolomonen ry:ltä ja rahastonhoitajana/kirjanpitäjänä toimii Sirpa Kolistaja, ulkopuolinen toimija
- toiminnantarkastajana toimi Linna-Laskenta Oy Savonlinnasta
- yhdistyksen tilinkäyttöoikeus on puheenjohtajalla, sekä yhdistyksen rahastonhoitaja/kirjanpitäjällä (Savonlinnan Seudun Kolomonen ry)
- nimenkirjoitusoikeudet ovat puheenjohtajalla, varapuheenjohtajalla, sihteerillä, sekä rahastonhoitaja/kirjanpitäjällä Yhdistyksen allekirjoituksen sääntönä on: kaksi yhdessä. Uusien sääntöjen mukaan, yhdistyksen hallitus voi antaa nimeämälleen henkilölle oikeuden kirjoittaa yhdistyksen nimen yksin. Tätä nimeämisoikeutta yhdistyksen hallitus ei ole käyttänyt
2.3. Yleiset kokoukset
- yleistä kokousta ei pidetty, koska siitä ei ole varsinaista mainintaa yhdistyksen säännöistä, sekä sen pitämiselle ei ole ollut tarvetta
- sääntömääräinen kevätkokous pidettiin tiistaina 20.05.2025 kello 13:00 alkaen, Järjestötalo Kolomosella. Kokoukseen osallistui 7 yhdistyksen jäsentä
- sääntömääräistä syyskokous pidettiin maanantaina 17.11.2025 Järjestötalo Kolomosella. Kokoukseen osallistui 6 yhdistyksen jäsentä
2.4. Hallituksen kokoukset
Yhdistys hallitus kokoontui vuoden aikana 8 kertaa ja kokouspaikkana toimi Savonlinnan Seudun Kolomonen ry:
- järjestäytymiskokous, 27.01.
- kokous 1: 27.01.
- kokous 2: 05.05.
- kokous 3: 20.05.
- kokous 4: 25.08.
- kokous 5: 08.09.
- kokous 6: 21.10.
- kokous 7: 17.11
2.4. Yhdistyksen hallituksen työpajat
Yhdistyksen toimintona, vuonna 2022 aloitettu yhdistyksen hallituksen työpajatoiminta, on
Vuonna 2025 kevätkaudella työpaja yhdistettiin hallituksen kokouksen yhteyteen. Elokuusta alkaen
työpaja toteutettiin erillisenä, omana toimintana: 08.09., sekä 07.10. keskustelutilaisuudessa
järjestetty myös tänä vuonnakin. Työpaja pidetään 1-3 kertaa kevät/syyskaudella, sekä tarvittaessa. Työpajassa suunnitellaan mm. yhdistyksen toimintaa, jäsentapahtumia, koulutuksia, sekä muita tärkeitä asioita
työpaja toteutettiin erillisenä, omana toimintana: 08.09., sekä 07.10. keskustelutilaisuudessa
2.5. Yhdistyksen toimisto
Yhdistyksen toimisto on kaikille avoin ja palveli kevät- ja syyskaudella arkisin kello 11:00 - 14:00 välisenä aikana. Toimistossa palvellaan kaikkia asiakkaita, sekä kerrottiin yhdistyksemme toiminnasta, jaetaan materiaalia, sekä myytiin kannatustuotteita. Toimistossa asiakkaita palveli sihteeri Ossi Blomerus. Toimiston kesätauko oli ajalla 16.06. - 31.07., ja joulutauko ajalla 15.12.2025 - 06.01.2026
3. Yhdistyksen toiminta
Yhdistys järjesti jäsenilleen erilaista toimintaa, sekä otti osaa erilaisiin tapahtumiin. Alla on lueteltuna yhdistyksen toimintaan liittyvät toiminnat
3.1. Jäsentilaisuudet
- Pe 14.11. Diabetespäivä, Kolomosella. Tilaisuus oli myös kaikille avoin ja maksuton tapahtuma, tilaisuudessa kävi noin 40 henkilöä Mukana tilaisuudessa olivat Eloisan Savonlinnan sosiaalikeskuksesta diabeteshoitaja Heli Karttunen ja diabeteslääkäriksi valmistuva Irina Kosunen
- La 15.11. jäsenistön pikkujoulut, Cafe & Restaurant Reilu, kello 16:00 - 19:00
3.2. Muut tilaisuudet
- OLKA-toiminta Savonlinnan sosiaalikeskuksen Kansalaistorilla, kevätkaudella kuukauden 1. tiistai ja syyskaudella: 02.09., 16.09., 07.10., 28.10., 04.11., 18.11., 02.12. ja 09.12., ollen 1. kerralla kello 09:00 - 11:00 ja 2. kerralla kello 11:00 - 13:00
- Ti 07.10. Terhi Kvick Diabetesliitto ry:stä vieraili yhdistyksessämme ja kertoi yhdistyksemme jäsenkehityksestä, tilanteesta ja pohdimme yhdessä, kuinka voisimme toimia parempana yhdistyksenä alueellamme, sekä kuinka huomioisimme ja saisimme yhdistyksemme jäseniä mukaan toimintaan
3.3. Tapahtumat
- Ma - to 03. - 06.02. Yhdistysten minimyyjäiset #1, kello 09:00 - 14:00, Kolomosella, jossa Savonlinnan Seudun Diabetes ry, Savonlinnan Seudun Reumayhdistys ry ja Savonlinnan Seudun Romaniyhdistys ry myivät erilaisia tuotteita yhdistystensä hyväksi
- Pe 14.02. Ystävänpäivärieha, kello 09:00 - 12:00, OLKA-piste, Kansalaistori, Savonlinnan keskussairaala
- Ma - to 17. - 20.03. Yhdistysten minimyyjäiset #2, kello 09.00 - 13.00, Kolomosella, jossa Savonlinnan Seudun Diabetes ry, Savonlinnan Seudun Reumayhdistys ry ja Savonlinnan Seudun Romaniyhdistys ry myivät tuotteita yhdistystensä hyväksi
- Ma - ma 13.01. - 26.05. Iltapäiväbingon kevätkausi, joka maanantai kello 13:00 alkaen Kolomosella. Bingoa piti Savonlinnan Seudun Diabetes ry, Savonlinnan Seudun Romaniyhdistys ry, Savonlinnan Seudun Reumayhdistys ry ja Savonlinnan Seudun Invalidit ry. Bingoa pidettiin vuoroviikoin ; kevätkaudella pelaajia yhdistyksemme vetämässä bingossa kävi seuraavasti: 13.01. ( 23 ), 10.02. ( 26 ), 10.03. ( 22 ), 07.04. ( 25 ), 12.05. ( 22 ), yhteensä: 118 kävijää
- Ti 04.03. Kiitosruokailu kaikille joululahjapaketoinnissa vuonna 2024 olleille, kello 12:00 alkaen Ravintola Kansakoulussa, paikalla oli 16 jäsentä, pakkaajia oli yhteensä 18
- To 06.03. Naistenpäivän kahvitus, kello 11:00 - 13:00 Kolomosella. Tilaisuus oli avoin kaikille ja maksuton ja sen järjesti Kolomonen
- Ke - ti 02. - 08.04. Pieni ele-vaalikeräys kunta- ja aluevaalit, ennakkoäänestys, kello 09.00 - 20.00 välisenä aikana (yhdistyksemme ei ollut mukana ajalla 05. - 06.04.), entisessä Askon-liiketilassa. Ennakkoäänestystä tehtiin 5 päivänä, 11 tuntia päivässä 7 henkilön kera, yhteensä 55 tuntia
- Su 13.04. Pieni ele-vaalikeräys kunta- ja aluevaalit, varsinainen äänestyspäivä, sunnuntaina, kello 09.00 - 20.00, Humania, Savonlinna. Keräystä tehtiin 3 henkilön kera 11 tuntia. Pieni ele-vaalikeräystä tehtiin kaiken kaikkiaan 8 henkilön kera, yhteensä 66 tuntia
- La 26.04. Hyvinvointimessut, kello 09:00 - 14:00, Savonlinnan Liikuntahalli (entinen OKL). Yhdistystä edusti messuhurmuri Juha Willman
- Pe 09.05. Äitienpäivän kakkukahvit, kello 11:00 - 14:00 Kolomosella, yhdistyksemme oli mukana järjestämässä tilaisuutta, kävijöitä n. 80
- La 07.06. Yhdistysten kesätori, kello 10:00 - 14:00 Savonlinnan Kauppatorilla. Myynnissä mm. adresseja ja villasukkia, ja jaossa diabetestietoutta. Torihuumassa ja -hurmuneina olivat Lahja Pesonen ja Juha Willman
- Ma - ma 11.08. - 24.11. Iltapäiväbingon syyskausi, kello 13:00 alkaen Kolomosessa, joissa yhdistyksemme pitämissä bingoissa kävijöitä 11.08. ( 15 ), 15.09. ( 25 ), 13.10. ( 26 ), 17.11. ( 25 ), yhteensä: 91 kävijää (kokonaiskävijämäärä kevät-syyskaudella yhteensä 209 henkilöä)
- La 06.09. Mahdollisuuksien tori, osana Savonlinnan Syystulia, jossa olimme kello 09:00 -16:00 kera Lahjan ja Juha W:n
- Ke 24.09. Yhdistysten jäsenien ulkoilupäivä Kasinon laavulla kello 12:00 - 14:30, missä nautittiin luonnosta, makkarasta, kahvista, laavutansseista ja hyvästä seurasta. Yhdistyksestämme mukana oli 11 jäsentä
- To 16.10. Yhdistysten minimyyjäiset #3, kello 09:00 - 14:00 Kolomosella
- Pe 07.11. Yhdistysten isänpäivän kahvitus Kolomosella, yhteistyössä Savonlinnan Seudun Reumayhdistys ry ja Savonlinnan Seudun Romaniyhdistys ry:n kanssa
- Ke - Pe 12. - 14.11. Yhdistysten minimyyjäiset #4, kello 09:00 - 14:00 Kolomosella, vuoden viimeisessä myyntitapahtumassa myytiin villasukkia, adresseja, kirjoja, pelejä, leluja jne.
- La 13.12. Joulumyyjäiset, Savonlinnan linja-autoasemalla, kello 10:0 - 14:00, jossa myyntitykkitonttusina olivat Lahja ja Margit
- Ma - Ti 15. - 23.12. Joululahjapaketointi K-Citymarket Savonlinnassa. Paketointia suoritettiin kello 10:00 - 20.00 välisenä aikana, 15 henkilön kanssa, 9 päivänä ja 90 tuntia
3.4. Jäsenedut
- Kunto Gym Savonlinna: kuntosalivuoro työttömille ja eläkeläisjäsenille kerran viikossa 5 € / vuoro (norm. 8/ 10 €). 10 kerran liikuntaseteli kaikille jäsenille hintaan 50 € (norm. 65 €). Liikuntaseteli on voimassa 6 kuukautta ostopäivästä. Uudet tarjoukset ovat voimassa toistaiseksi 01.04.2024 alkaen
- Su 02.03. Viisi naista kappelissa - Kalervon ja viiden naisen tilitys -näytös, Linnala, Savolinna. Yhdistyksen jäsenille lipusta omavastuu 10,00 euroa, jäsenetuna 5,00 euron hyvitys lipusta kuittia vastaan (lipun hinta 15,00 euroa). Esitystä kävi katsomassa 6 jäsentä
- Su 06.04. Elämän evakko -näytös, Linnala, Savonlinna. Yhdistyksen jäsenille lipusta omavastuu 10,00 euroa, jäsenetuna 5,00 euron hyvitys lipusta kuittia vastaan (lipun hinta 15,00 euroa). Esitystä kävi katsomassa 8 jäsentä
- Ti 03.06. Rantakala, kello 11:00 alkaen Kerimäen Pääkannassa. Tapahtuma järjestettiin yhteistyössä Savonlinnan Seudun Invalidit ry (pääjärjestäjä), Savonlinnan Seudun Reumayhdistys ry ja Savonlinnan Seudun Romaniyhdistys ry kanssa. Rantakalalla kävi 6 jäsentä
- 01.01. - 24.05. ja 19.09. - 20.12. Uutena jäsenetuna, Savonlinnan Teatterin näytöksestä -10,00 euron alennus lipun hinnasta. Etu oli käytettävissä kevät/syyskaudella 1 kerta/jäsen. Etu on toistaiseksi voimassa oleva. Etua hyödynsi kevätkaudella 2 ja syyskaudella 5 jäsentä, yhteensä 7 jäsentä
- 28.06. - 20.07. Kesän jäsenetuna TeatteriMyllyn näytelmästä "Rantaan huuhtoutui Danny" Kasinonsaaren kesäteatterissa, ajalla. Jäsenetuna -10,00 euron alennus lipun hinnasta, etu oli käytettävissä vain 1 kerta/jäsen. Esitystä kävi katsomassa 2 jäsentä
- Olavinlinna Live 2025-konserttitapahtuma pe-la (08. - 10.08.), jossa perjantaina esiintyi Kaija Koo, lauantaina J. Karjalainen ja sunnuntaina Suvi Teräsniska. Lippu jäsenelle 20 €/kpl. Etua hyödynsi 5 jäsentä
- Kesän jäsenetuna kaikista kesän festareista, näytelmistä, konserteista yms. - 10,00 euron jäsenetu. Hyvitys haettiin yhdistyksestä jälkikäteen kuitteja vastaan. Etu käytettävissä 1 kerta / jäsen. Kesän jäsenetuja hyödynsi 1 jäsentä
- Lisäksi jäsenetuina tarjottiin mm. elokuvalippuja, etukuponkeja, jne.
- Riskijalkatutkimuksia ja jalkahoitoja 26.08, 27.08. ja 16.09., Xamk Savonlinnan Kampus. Kokonaisuudessaan viimeiset yksikön tarjoamat ilmaiset jalkatutkimukset ja -hoidot. Etua hyödynsi 30 jäsentä
- Su 21.09. ja su 28.09. Linnala-salissa esitys "Ranskalaiset korot, tunnelmia Erik Lindströmin musiikin parissa". Lipun hinta 15 €, josta jäsenetuna jäsenelle maksettiin 5 € lipun hinnasta. Esitystä kävi katsomassa 21.09. 4 jäsentä ja 28.09. 7 jäsentä, yhteensä 11 jäsentä
- La 15.11. Yhdistyksen jäsenistön pikkujoulut, Kahvila & Ravintola Reilu, Savonlinna, kello 16:00 - 19:00, tilaisuudessa mukana oli 47 henkilöä
- La 29.11. ostosmatka Tuuriin oli suunniteltu. Matka jouduttiin perumaan vähäisen osallistumismäärän vuoksi
- Loppusyksyn/joulunajan jäsenetuna yhdistys tarjosi jäsenelle 10 euron jäsenetukorvauksen jälkikäteen. Etu annettiin kaikista konserteista, erillisistä esityksistä (ei Savonlinnan Teatteri), yms. esityksistä. Jäsenetukorvaus tuli hakea yhdistykseltämme jälkikäteen, tarvittavine liitteineen. Etu oli voimassa ajalla 15.10. - 20.12.2025. Etua hyödynsi 2 jäsentä
3.5. Vierailut
- Yhdistykselle tullut vierailukutsu 11.11.2024 Savonlinnan toimintakeskuksen Kylävirehankkeesta, ikäihmisten kerhoon Pellossaloon. Yhdistys mietti tilaisuutta käydä vierailulla hankkeessa, ja se tuli toteutua helmikuussa 2025. Vierailua ei pystytty toteuttamaan kevätkauden muiden kiireiden vuoksi
- Ma 15.09. kello 17 alkaen, Ossi Blomerus ja Juha Willman pitivät esittelyn yhdistyksestämme ja kertoivat diabeteksesta Kilpi ry:n jäsenille
- Pe 26.09. kello 10 alkaen Juha Willman edusti yhdistystämme Savonlinnan Selkäyhdistys ry:n 30-vuotisjuhlassa
4. Koulutus
Yhdistyksemme hallituksen jäsenet osallistuivat vuoden aikana erilaisiin koulutuksiin, joita järjesti joko Diabetesliitto tai Järjestötalo Kolomonen yhdessä ELOISAn, Estery ry, Paiste ry sekä Etelä-Savon Sosiaaliturva ry:n järjestämiin koulutuksiin.
4.1. Diabetesliiton koulutukset
Diabetesliitto ry järjestää myös useita verkkokoulutuksia. Näihin ei ollut mahdollista osallistua
- To 11.09. klo 16:00 - 18:00, Etelä-Savon diabetesyhdistyksien yhteinen toiminapalaveri Pieksämäellä. Tilaisuudessa kävivät sihteeri Ossi Blomerus ja puheenjohtaja Juha Willman
4.2. Yhdistyksen omat koulutukset
Koulutuksia ei järjestetty, jäsenillä mahdollisuus ottaa osaa Diabetesliitto ry:n verkkokoulutuksiin
4.3. Kolomosen tai muun tahon järjestämät koulutukset
Kolomonen, Eloisa, Estery ry, Paiste ry sekä Etelä-Savon Sosiaaliturva ry yhdessä järjestivät syksyn aikana koulutussarjoja, joihin osallistuimme seuraavasti:
- 19.11. Canvan perusteet "Markkinointi haltuun" - Teams-koulutus, kello 16:30 - 19:00 Koulutukseen osallistui Juha Willman ja Ossi Blomerus
- 10.12. Yhdistyksen hallitusosaaja, Teams-koulutus, kello 16:30 - 18:30 Koulutus peruttu - toteutuu vuoden 2026 puolella
5. Tiedotus
Yhdistys tiedotti tapahtumista Itä-Savo-, Puruvesi-, Savonmaa ja Uusi Saimaa -lehtien yhdistystoiminta -palstalla, Kolomosen ilmoitustaululla, erilaisissa tapahtumissa, sekä yhdistyksen ilmoituskanavissa (Facebook, kotisivut, Lähellä.fi)
5.1. Lehti-ilmoitukset
Lehti-ilmoituksia laitettiin 43 kappaletta maksullisesti, ja 9 kappaletta ilmaiseen lehteen. Ilmoituksia laitettiin yhteensä 52 kappaletta
5.2. Jäsenkirje
Vuonna 2025 jäsenkirjeet julkaistiin 6 kertaa, sisältäen kesätiedotteen. Kirjeet lähetettiin sähköisesti jäsenrekisterin kautta, kaikille niille jäsenille, joilla oli markkinointilupa annettuna. Kirjeitä lähetettiin yhteensä 778 kappaletta
- 1. jäsenkirje lähetettiin 04.03., (maalis-huhtikuu), kirje lähetettiin 152 jäsenelle
- 2. jäsenkirje lähetettiin 07.05. (touko-heinäkuu), kirjeitä lähetettiin 154 jäsenelle
- Kesätiedote lähetettiin 30.05., 156*1) jäsenelle. Tiedotteessa kerrottiin mm. kesäpaussista, yhdistysten kesätori-tapahtumasta, sekä kesän jäseneduista (*1)155 jäsenreksiteriin kautta ja 1 jälkikäteen yhdistyksen sähköpostilla)
- 3. jäsenkirje lähetettiin 10.09. (syys-joulukuu, 158*2 jäsenelle. Kirje sisälsi ennakkotietona jo vahvistetut tapahtumat joulukuulle saakka, *2) 157 jäsenrekisterin kautta ja 1 jälkikäteen yhdistyksen sähköpostilla)
- Syssynsanomia -välitiedote julkaistiin 01.10. yhdistyksen koti- ja Facebook-sivuilla
- 4. jäsenkirje lähetettiin 05.11. (marras-joulukuu), 158 *3 jäsenelle. Kirje sisälsi tiedot yhdistyksen syyskokouksesta (17.11.), sekä tärkeän "Kysely Etelä-Savon alueen diabetesyhdistysten jäsenille" - tiedotteet. Mukana oli päivitetyt tapahtumat, sekä joulunajan/loppuvuoden tapahtumat
5.3. Muun aineiston jakelu
Diabetekseen ja yhdistykseen liittyviä materiaalia on haettavana ilmaiseksi yhdistyksen toimistosta, sekä materiaaleja on jaettu erilaisten tilaisuuksien yhteydessä, sekä Kansalaistorilla OLKA-pisteellä
- Diabetes-lehteä tilattiin ja jaettiin, siltä osin kun ylimääräisiä lehtiä oli saatavissa → ylimääräisiä lehtiä ei enää voi tilata erikseen
- Diabetes-materiaalia: vihkot tyypin 1 ja 2 diabetes, ja raskausajan diabetes-tietoutta, diabeetikon työvihko
- Yhdistyksen esite uusittiin, ja sitä jaettiin eri tapahtumissa, että toimistosta
6. Talous ja varainhankinta
- Jäseniltä perittiin jäsenmaksua 17 € ja Diabetes-lehden kanssa 35 € (lehtitilauksesta yhdistykselle ei makseta etuutta). Diabetesliitto hyvittää yhdistykselle 9 € / maksanut jäsen, sekä korvauksen mahdollisista kannatusjäsenistä
- Kannattavan yhteisö- yritysjäsenen jäsenmaksun osalta, yhdistyksen hallitus päätti 22.11.2021 alkaen, sekä vahvistanut jäsenmaksuun liittyvän muutoksen vuosittain.
30.10.2024, 20.11.2023, 07.11.2022 ja 22.11.2021 pitämissään sääntömääräisissä syyskokouksissa, kokous päätti vapauttaa yhteisö- ja yritysjäsenen jäsenmaksusuuruuden kiinteästä 250,00 euron summasta ja muuttaa se kannattavan tahon itsensä päätettäväksi summaksi, esim. 10,00 € - Toiminnan rahoitus muodostui Eloisan yhteisöavustuksesta, Suomen Diabetesliiton jäsenmaksupalautteista, yhdistyksen tuotteiden (diabetes-materiaalit, adressit, villasukat), sekä varainhankinnasta (mm. tori- ja messumyynnit, joululahjapaketointi, yhdistyksen tapahtumien (mm. Minimyyjäiset, Diabetespäivä), sekä Pieni ele -vaalikeräys)
6.1. Tuetut tapahtumat / muistamiset
Yhdistyksemme on tukenut/muistanut vuonna 2025 seuraavia tapahtumia:
- Savonlinnan Selkäyhdistys ry, 30-vuotista taivalta, tukisumma 25,00 €
- Kaiken kansan itsenäisyyspäivän juhla, pääjärjestäjänä Savonlinnan Seudun Romaniyhdistys ry, tukisumma 150,00 €
Ulkopuolisia toimintoja/tapahtumia tuettiin yhteensä: 175,00 eurolla
Savonlinnan Seudun Diabetes ry:n hallitus

