Yhdistys

Savonlinnan Seudun Diabetes ry:n tarkoituksena on työskennellä diabeteksen aiheuttamien haittavaikutusten ennaltaehkäisemiseksi ja vähentämiseksi, valvoa diabeetikkojen yhteiskunnallisia etuja ja toimia heidän yhdyselimenä.

Yhdistyksessämme on 422 varsinaista jäsentä (31.12.2023).Lisäksi jäsentoimintamme piirin lasketaan diabeetikkolapset (8 kpl, ei lasketa varsinaisiksi jäseniksi), sekä 14 kpl ei-maksavaa henkilöä tai tahoa, jotka kuuluvat yhdistyksemme piiriin (ei lasketa varsinaisiksi jäseniksi), kokonaismäärän ollen yhteensä 422 tahoa.

Yhdistyksen toimialueina ovat Savonlinna (Kerimäki, Punkaharju ja Savonranta), Rantasalmi ja Enonkoski.

Yhdistys on itsenäinen, savonlinnalainen ja aatteellinen yhdistys, mikä on jäsenenä Diabetesliittossa. Olemme jäsenenä myös Savonlinnan Seudun Kolomonen ry:ssä.

Diabetesliitosta saa tietoja diabeteksestä ja liiton kaikista palveluista. Sivuston kautta voi liittyä myös yhdistyksemme jäseneksi>

Vuosi 2023 oli yhdistyksemme 65. toimintavuosi.

Tervetuloa mukaan toimintaamme!

Diabetes-lehden jakeluun muutoksia 2024

Vuosi 2024 tuo muutoksia Diabetes-lehden tilaamiseen ja toimitukseen. Syynä muutoksiin ovat viime vuosien aikana nousseet lehden painatus- ja postituskulut. Lehden jäsentilaushinta nousee 18 euroon.

Uudet jäsenet ohjataan lehden vuositilaajiksi

Uudet jäsenet tullaan ohjaamaan suoraan Diabetes-lehden vuosikertatilaajiksi.

Uusien jäsenten ilmaislehtietu päättyy 01.11.2023

Samalla uuden jäsenen ilmainen liittymisvuoden lehtietu loppuu. Muutos tulee voimaan 01.11.2023 alkaen ja koskee vuodelle 2024 liittyviä, uusia jäseniä.

Uusi jäsen saa tervetuloa -kirjeen mukana yhden lehden, ja uusi jäsen voi tilata lehden edulliseen jäsenhintaan.

Jatkossa uudet jäsenet saavat vuodessa vain yhden (1) ilmaislehden, joka on marraskuussa ilmestyvä lehti.

Linjaukset koskevat myös niitä jäseniä, jotka siirtyvät uuteen jäsenyhdistykseen. Jäsenyyden siirto purkaa jäsenyyden vanhassa jäsenyhdistyksessä.

Lehden jäsentilauksen hinnankorotus

Vuodelle 2024 Diabetes-lehden jäsentilaushintaa korotetaan 3 eurolla, nousten 18 euroon.

Yhdistyksemme käynti- ja postitusosoite on Pappilankatu 3, 57100 Savonlinna.
Samassa rekennuksessa toimii Gym42 -urheilusali, Viihdelinna -elektroniikkakauppa, sekä Savonlinnan Seudun kolomonen ry.

Puhelinnumeromme on 0440 533 165 ja sähköpostiosoite on diabetes_sln@hotmail.com

Voit vastaavasti lähettää viestejä meille, Ota Yhteyttä-sivun kautta, jossa voit täyttää erillisen lomakkeen.

Jäsenmaksut

Jäsenmaksut vuonna 2023 ovat seuraavat:
  • henkilöjäsenyys, ilman Diabetes-lehteä on 16 €
  • henkilöjäsenyys, Diabetes-lehden* kera on 31 €
  • kannattavan yhteisö- ja yritysjäsenen maksu on €* lisätietoja tulee myöhemmin
*) Uudet jäsenet tulevat saamaan Diabetes-lehden liittymisvuoden loppuun saakka ilmaiseksi. Tämän jälkeen lehteä voi tilata erikseen hintaan 15 €/vuosikerta (norm 40 €). Lue lisää Diabetes-lehdestä täältä>>

Tiedottaminen

• Tiedottaminen tapahtuu pääasiassaItä-Savo, Puruvesi ja Savonmaa -lehtien yhdistystoiminta-palstalla. Kuitenkin voimme tiedottaa tapahtumista Itä-Savossa jos muissa lehdissä ilmoittamista ei voida tehdä (mm. lehden ilmestymispäivän vuoksi)

• Lisäksi julkaisemme tiedotteita yhdistyksen koti- ja Facebook-sivuilla

Yhdistyksen toimiston palvelut

Yhdistyksemme toimisto päivystää keskiviikkoisin kello 11 - 14 välisenä alkaen tammikuusta 2023 alkaen. Toimiston päivystysajoissa voi esiintyä muutoksia.

Voit ottaa yhteyttä toimistomme puhelinnumeroon 044 053 3165, josta voit myös sopia tapaamisaikaa. Jos et tavoita meitä, voit lähettää meille soittopyynnön tekstiviestillä.

Vastaavasti voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen diabetes_sln@hotmail.com.

Yhdistyksen toimistosta voit:

• adresseja 10 €/kpl
  • joitakin esitteitä ja oppaita voi ostaa omakustannushintaan
  • tällä hetkellä uimahallilippuja ei ole enää toimistolta ostettavissa
  • tulla kysymään tietoa diabeteksestä, että hoitmaan omia jäsenasioita

Tapahtumat

Yhdistyksemme sekä järjestää omia tapahtumia, että ottaa osaa erilaisiin tapahtumiin ja messuihin mahdollisuuksien mukaan.

Yhdistyksemme järjestämiä tapahtumia ovat mm.:
  • jäseniltapäivät
  • luennot
  • risteilyt, matkat, tutustumiset
  • bingo-iltapäivät
  • Maailman diabetespäivä 14.11 ja kansainvälinen diabetespäivä 18.11. -tapahtumat
  • osallistuminen mm. hyvinvointimessuille
Tapatumat on näkyvissä sivun oikeassa laidassa (tavallinen nettinäkymä), tai vastaavasti pääset tutkailemeen niitä Tapahtumat-sivultamme>>

Yhteistyö

Yhdistyksen rahoitus

Yhdistyksen rahoitus koostuu muun muassa jäsenmaksupalautuksista, Savonlinnan kaupungin sosiaalilautakunnan myöntämästä kohdeavutustuksesta, adressien myynneistä, sekä erilaisten tapahtumien myyntituotoista.

Y-tunnus

Yhdistyksemme y-tunnus on : 1100669-4